استخدام در آزمایشگاه سلولی در یکی از مراکز معتبر

استخدام در آزمایشگاه سلولی در یکی از مراکز معتبر

استخدام در آزمایشگاه سلولی و رشته تحصیلی :

افرادی که در دانشگاه رشته زیست شناسی سلولی را انتخاب می کنند می توانند برای استخدام در آزمایشگاه سلولی اقدام کنند. رشته زیست شناسی سلولی یکی از رشته های جذاب و دوست داشتنی می باشد که بازار شغلی خوبی دارد. انتخاب این رشته جذاب و کاربردی توسط دانش آموزان رشته علوم تجربی امکان پذیر می باشد. انتخاب رشته زیست شناسی سلولی در دانشگاه به عنوان رشته دانشگاهی امکان پذیر خواهد بود. در اینجا قصد داریم به معرفی این رشته تحصیلی و همچنین فعالیت های انجام شده توسط فارغ التحصیلان این رشته در آزمایشگاه بپردازیم. ناگفته نماند که انتخاب رشته زیست شناسی سلولی به رتبه کسب شده دانش آموزان در کنکور، علاقه آن ها به این رشته، رشته تحصیلی در دوران مدرسه و …. بستگی دارد.

استخدام در آزمایشگاه سلولی در یکی از مراکز معتبر

آشنایی با رشته زیست شناسی سلولی :

رشته زیست شناسی سلولی یکی از رشته های دانشگاهی می باشد که انتخاب آن تنها توسط دانش آموزان رشته علوم تجربی امکان پذیر است. این رشته دانشگاهی دارای 5 گرایش می باشد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. از گرایش های این رشته می توان به بیوفیزیک، بیوشیمی، میکروبیولوژی، ژنتیک، علوم سلولی و مولکولی و ….. اشاره کرد. افراد فارغ التحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی گرایش علوم مولکولی و سلولی می توانند برای استخدام در آزمایشگاه سلولی اقدام کنند. اساس کار این رشته بررسی سلول ها و مولکول ها جهت حیات آن ها می باشد. در حقیقت فارغ التحصیلان این رشته باید RNA و DNA و پروتئین‌ها که در حیات سلول ها نقش منحصر به فردی ایفا می کنند را مورد بررسی قرار دهند. هر کدام از موارد نامبرده فعالیت ها و یا وظایف منحصر به فردی را بر عهده دارند که افرادی که در رشته زیست شناسی سلولی تحصیل می کنند باید با توانایی های لازم و نحوه انجام فعالیت ها به خوبی آشنا باشند. لازم به ذکر می باشد که فعالیت های افرادی که در مقطع کاردانی تحصیل کرده اند با افرادی که در مقطع کارشناسی فعالیت کرده اند با هم متفاوت خواهد بود.

 

استخدام در آزمایشگاه سلولی در یکی از مراکز معتبر

استخدام در آزمایشگاه سلولی و بازار کار رشته زیست شناسی سلولی :

قبل از این که رشته تحصیلی خود در دانشگاه را انتخاب کنید باید به علاقه خود و همچنین بازار کاری آن توجه کنید. رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی یکی از رشته هایی می باشد که آینده شغلی خوبی در ایران دارد، اما در دسته رشته های سنگین قرار می گیرد. به عبارت دیگر برای تحصیل در این رشته باید تمام توان و تلاش خود را به کار گیرید تا در این رشته موفق شوید. در نتیجه برای تحصیل در این رشته علاوه بر کسب رتبه به استعداد و علاقه زیاد احتیاج می باشد. افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند می توانند در آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی و ….. مشغول به کار شوند.

 

استخدام در آزمایشگاه سلولی در یکی از مراکز معتبر

آزمایشگاه ها و کارشناسان موجود در آن :

در آزمایشگاه ها کارشناسان متنوعی مشغول به فعالیت می باشند که هر کدام وظیفه منحصر به فردی را بر عهده دارند یکی از کارشناسانی که در آزمایشگاه ها مشغول به فعالیت هستند فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی با هر گرایش و یا زیر شاخه ای می باشند. به عبارت دیگر :
1. مسئول فنی آزمایشگاه با مدرک تحصیلی دکتری در زمینه مرتبط با فعالیت خود. در حقیقت مسئول فنی آزمایشگاه می تواند مدرک تخصصی در زمینه آُسیب شناسی بالینی، علوم آزمایشگاهی و …. داشته باشد.
2. کارشناس ارشد آزمایشگاه
3. کارشناس آزمایشگاه
4. کاردان آزمایشگاه
وظایف هر کدام از افراد نامبرده با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در واقع فعالیت و یا وظیفه هر کدام متناسب با مدرک تحصیلی تعیین می شود. لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان رشته زیست شناسی سلولی باید سلول های موجود در بدن و یا نمونه های گرفته شده را مورد بررسی قرار دهند تا مشکل و بیماری را شناسایی کنند.

استخدام در آزمایشگاهی سلولی در یکی از مراکز معتبر :

افرادی که در رشته زیست شناسی سلولی تحصیل کرده اند و به آینده شغلی خود و کار فکر می کنند می توانند از مرکز باتو کمک بگیرند. این مرکز یکی از مراکز کاملا معتبر است به بیان نیازمند ها در زمینه پزشکی و آزمایشگاهی پرداخته است. در حقیقت کار جویان می توانند به سایت پاتو، صفحه اینستاگرام، یوتیوب و …. مراجعه کنند و برای مشاهده نیازمندی ها اقدام کنند و سپس متناسب با سلیقه و نیاز خود برای استخدام در آزمایشگاه سلولی اقدام کنند.

آیا این مطلب مفید بود ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است