بهترین آزمایشگاه تهران کجاست؟ + معرفی ۱۳ آزمایشگاه برتر

بهترین آزمایشگاه تهران کجاست؟ + معرفی ۱۴ آزمایشگاه برتر

انجام آزمایش از مهم‌ترین راه‌های تشخیص بیماری است. تمام پزشکان با استناد بر نتیجه آزمایش‌هایی که از بیماران خود می‌گیرند، درمان و داروهای مناسبی را تجویز می‌کنند. تهران به‌عنوان پایتخت ایران، دارای بهترین آزمایشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف. اگر شما هم به دنبال انتخاب بهترین آزمایشگاه تهران هستید، ابتدا باید ویژگی‌ها و خدمات یک آزمایشگاه خوب را بشناسید.
برای اینکه بتوانید یک آزمایشگاه بسیار خوب را از بین صدها آزمایشگاه انتخاب کنید، باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کنید. در ادامه با ویژگی‌های بهترین آزمایشگاه‌ها آشنا می‌شوید. درنهایت فهرستی از آزمایشگاه‌های معتبر تهران را برایتان آماده کرده‌ایم تا بر اساس محل زندگی و سلیقه خود، به یکی از آن‌ها مراجعه کنید.بهترین آزمایشگاه‌ها چه امکانات و ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین آزمایشگاه‌ها چه امکانات و ویژگی‌هایی دارند؟

تمام آزمایشگاه‌های معتبر تهران موظف هستند تا خدماتی بسیار جامع و باکیفیت را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار دهند. نبود هرکدام از این شرایط و امکانات در یک آزمایشگاه، نشان‌دهنده ضعف آن مجموعه است. حالا ببینیم که بهترین آزمایشگاه تهران، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

• طراحی دکوراسیون آزمایشگاه و سالن انتظار
• شیوه اصولی نوبت‌دهی
• نظم و سرعت در راه انداختن کار مراجعه‌کنندگان
• توجه به بهداشت محیط، لوازم و دستگاه‌ها
• استفاده از تجهیزات پیشرفته و به‌روز
• انجام گستره وسیعی از آزمایش‌ها
• برخورد مؤدبانه و اصولی پرسونل با مراجعه‌کنندگان
• دقت بالا در جواب آزمایش‌ها
• سهولت دریافت نتایج
• سرعت بالای پاسخ‌دهی

آزمایشگاه‌هایی که این شرایط را برای مراجعه‌کنندگان خود فراهم می‌کنند، در لیست بهترین آزمایشگاه‌ها قرار دارند. انتخاب آزمایشگاه از مهم‌ترین فاکتورهای تشخیص درست و به‌موقع بیماری یا رفع نگرانی بابت بیماری احتمالی است.

ارائه نتایج دقیق و معتبر در بهترین آزمایشگاه‌ها

نتیجه آزمایش تأثیر مستقیمی بر نظر پزشک، شیوه درمان و تجویز داروها دارد. نتایج آزمایش باید با بیشترین دقت و حساسیت به بیماران تحویل داده شوند. بهترین آزمایشگاه‌ها برای رسیدن به این هدف از یک کادر مجرب و تحصیل‌کرده استفاده می‌کنند؛ افرادی که بتوانند به‌خوبی با دستگاه‌ها و ابزار مختلف کار کنند و تمام اطلاعات سلامت فرد را در نتیجه آزمایش لحاظ کنند.
تجربه کاری، میزان تحصیلات پرسنل و استفاده از دستگاه‌های به‌روز و پیشرفته، تعیین‌کننده میزان دقت و صحت نتایج آزمایش هستند. برای انتخاب بهترین آزمایشگاه تهران و مراجعه به آن، این موارد را تا حد امکان بررسی کرده یا با پزشک خود مشورت کنید.

ابزار و تجهیزات به‌روز و پیشرفته در بهترین آزمایشگاه‌ها

در بعضی آزمایشگاه‌ها شاهد استفاده از دستگاه‌ها و لوازمی هستیم که شاید بیشتر از 2 دهه از عمر آن‌های می‌گذرد. این دستگاه‌ها در زمان خود بسیار کاربردی بوده‌اند؛ اما علوم آزمایشگاهی و تجهیزات مرتبط با آن در حال پیشرفت هستند. برای انتخاب بهترین آزمایشگاه، بهتر است توجه ویژه‌ای به تجهیزات موجود در آن داشته باشید. افراد متخصص و باتجربه هم با استفاده از تجهیزات پیشرفته قادر به ارائه نتایجی دقیق و معتبر هستند.

ارائه رنج وسیعی از آزمایش‌ها

بهتر است آزمایشگاهی را انتخاب کنید که انواع آزمایش‌ها عکس‌برداری‌ها را انجام دهد. بعضی آزمایش‌ها تخصصی هستند و نیاز به دستگاه و ابزارهای به خصوصی دارند. بهترین آزمایشگاه‌های تهران، طیف گسترده‌ای از آزمایش‌ها را انجام می‌دهند؛ به‌این‌ترتیب تمام آزمایش‌های شما در یک محل انجام می‌شوند و نیازی به مراجعه حضوری به چند آزمایشگاه ندارید.

وضعیت بهداشت در بهترین آزمایشگاه تهران

آزمایشگاه محیطی است که افراد برای تشخیص بیماری و عارضه‌های خود به آن مراجعه می‌کنند. بسیاری از مراجعه‌کنندگان باید نمونه خون، ادرار، مدفوع و بزاق خود را در ظرف‌های مخصوص قرار دهند تا در آزمایشگاه موردبررسی تخصصی قرار بگیرند. تمیزی محیط، دستگاه‌ها، ابزارها و بهداشت شخصی کارکنانی که در یک آزمایشگاه حضور دارند، بسیار مهم و حیاتی است. در انتخاب بهترین آزمایشگاه، نظافت و بهداشت را جزء فاکتورهای مهم تصمیم‌گیری خود قرار دهید.

نحوه برخورد پرسنل با مراجعه‌کنندگان

تمام افرادی که به آزمایشگاه‌های تشخیص طبی مراجعه می‌کنند، بیماری خاصی ندارند. بسیاری از این افراد تنها برای چکاپ وضعیت سلامتی خود آزمایش می‌دهند. بااین‌حال، بعضی از افراد در محیط آزمایشگاه دچار استرس و ترس می‌شوند که امری طبیعی است. رفتار حرفه‌ای پرسنل با مراجعه‌کنندگان در چنین شرایطی بسیار مهم است. افرادی که در محیط آزمایشگاه فعالیت دارند، بهتر است افرادی صبور، خوش‌برخورد و پرانرژی باشند تا بتوانند شرایط و موقعیت‌های مختلف را هندل کنند.

نحوه دریافت نوبت و جواب آزمایش

بی‌نظمی در نوبت‌دهی و دریافت جواب، آخرین مشکلی است که یک مراجعه‌کننده انتظار آن را دارد! با توجه به پیشرفت تکنولوژی و امکان استفاده از نرم‌افزارهای اینترنتی مختلف، انتظار می‌رود که روند دریافت نوبت و همچنین دریافت جواب آزمایش به‌سادگی میسر شود
در بهترین آزمایشگاه‌های تهران، نیازی نیست تا از منزل یا محیط کار خود خارج شوید، ترافیک و شلوغی را تحمل‌کنید و نهایتاً پس از چند ساعت بتوانید نوبت آزمایش بگیرید. تمام این پروسه ظرف چند دقیقه به‌صورت تلفنی یا آنلاین انجام می‌شود. به‌خصوص این روزها که درگیر بیماری کرونا نیز هستیم، بهتر است تا حد ممکن از خانه خارج نشویم و نوبت آزمایش و جواب آن را از راه دور بگیریم.

اهمیت محیط داخلی در انتخاب بهترین آزمایشگاه

همان‌طور که اشاره شد، بسیاری از افراد در محیط آزمایشگاه دچار استرس و ترس می‌شوند. این حالات ممکن است به خاطر نگرانی از نتیجه آزمایش، ترس از سرنگ، ترس از خون و بسیاری موارد دیگر باشد. دکوراسیون داخلی فضای انتظار و همچنین محل انجام آزمایش، تأثیر زیادی در کنترل این ترس و استرس دارند.
استفاده از نور مناسب در کنار استفاده از رنگ‌هایی آرامش‌بخش، حس امنیت و آرامش را به بیماران منتقل می‌کند. اگر جزء افرادی هستید که میانه خوبی با سرنگ، خون و به‌طورکلی با آزمایش ندارند، بهتر است آزمایشگاهی با محیط آرامش‌بخش و ضد استرس را انتخاب کنید.

 

آماده‌سازی سریع جواب آزمایش

هیچ‌کس دوست ندارد که روزهای طولانی را منتظر جواب آزمایش خود باشد؛ این نگرانی و بی‌صبری در افرادی که آزمایش به خصوصی داده‌اند، بیشتر است. بهترین آزمایشگاه‌ها باید جواب و نتیجه آزمایش را در کمترین زمان ممکن آماده کنند. اگر برای دریافت نتیجه یک آزمایش خون ساده تنها 12 الی 24 ساعت زمان لازم است، دلیلی ندارد که مراجعه‌کننده چند روز منتظر بماند. البته این سرعت باید همراه با دقت بالا باشد.

به نظر شما بهترین آزمایشگاه تهران کجاست؟

حالا که می‌دانید یک آزمایشگاه حرفه‌ای دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارد، کدام آزمایشگاه را برای مراجعه انتخاب می‌کنید؟ بدون شک نزدیکی آزمایشگاه به محل زندگی از فاکتورهای مهمی است که اغلب در انتخاب ما تأثیرگذار است. برای اینکه بتوانید انتخاب‌های خود را محدود و بدون دغدغه از خدمات بهترین آزمایشگاه‌های تهران استفاده کنید، فهرستی را برایتان آماده کرده‌ایم. در این لیست شاهد آزمایشگاه‌هایی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و پرسنل متخصص و باتجربه هستید. امیدواریم این لیست بتواند انتخاب بهترین آزمایشگاه تهران را برایتان بسیار ساده کند.

 

آزمایشگاه سما

 

۱ – آزمایشگاه تشخیص پزشکی سما

 

آزمایشگاه سما Sama Medical Laboratory از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود در زمینه تشخیص پزشکی را در محله صادقیه تهران آغاز نمود و در دوران پاندمی ویروس کرونا جز اولین آزمایشگاه‌های دارای تأییدیه انجام تست مولکولی Covid ۱۹ شناخته شد. در ضمن بخش ویروس‌شناسی آزمایشگاه سما دارای تأییدیه انجام تست مولکولی آنفولانزا نیز می‌باشد.

این آزمایشگاه با مسئولیت فنی دکتر عظیم قلی‌زاده صفار با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت در آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی کشور و مسعود کارخانه محمودی با بیش از ۱۰ سال سابقه در انجام آزمایشات عفونی و مولکولی به روش Real Time Pcr و دارای مدرک مدیریت آزمایشگاه مولکولی از شرکت Fast Track Diagnostics (FTD) لوکزامبورگ، همواره در جهت ارتقا آزمایشات عفونی و مولکولی با گستره وسیع کوشیده است.

در آزمایشگاه سما فرآیند استخراج ژنومی RNA و DNA عوامل عفونی توسط دستگاه های تمام اتوماتیک استخراج مولکولی از برندهای معتبر TANBead و Zybio به منظور کاهش قابل توجه احتمال آلودگی و موارد مثبت و منفی کاذب صورت می پذیرد .

همچنین آزمایشات مولکولی به روش Real Time Pcr با استفاده از دستگاه های معتبر دنیا از برند MIC ساخت کشور استرالیا در کمترین زمان ممکن و قیمت منصفانه بصورت مونوپلکس و مولتی پلکس با کیت های معتبر دارای تاییدیه های CE,IVD,FDA انجام می شود .

 

آزمایشگاه تشخیص پزشکی سما کجاست ؟

تهران، ستارخان، بین فلکه اول و دوم صادقیه ، جنب بانک آینده ، پلاک ۱۱۶۶

 

آزمایشگاه های یکپارچه پزشکی کولایف

 

۲ – آزمایشگاه های یکپارچه پزشکی کولایف

گروه تشخیصی درمانی کولایف، به واسطه دانش، تجربه وکار تیمی حرفه ای متشکل از متخصصین آزمایشگاهی و کسب وکار، اولین مجموعه آزمایشگاهی مبتنی بر مدل اعطای نمایندگی است که با بهره گیری از تجارب موفق جهانی و با هدف پیاده سازی استانداردهای یکسان و یکپارچه در بخشهای مختلف آزمایشگاهی در ایران راه اندازی شده است.
استفاده از تجهیزات و فرآیندهای به روز، زیرساختهای لجستیکی مدرن، ابزار و راهکارهای پیشرفته فنآوری اطلاعات و همچنین ارائه مجموعه ای کامل از تستهای مختلف و متنوع آزمایشگاهی از ویژگیها و اجزای اصلی این کسب و کار است که با هدف توسعه خدمات در تراز جهانی ایجاد شده است.
ما به مخاطبان خود اعم از آزمایشگاه‌های عضو ، پزشکان و عموم مراجعان اطمینان می دهیم به واسطه هم‌افزایی حاصل از دانش، مهارت و خرد طیف وسیعی از متخصصان و ارائه‌دهندگان خدمات آزمایشگاهی، نتایجی یکسان و استاندارد با کیفیتی بالا، خدمات هوشمند و اختصاصی هریک از مراجعان، در هر زمان و در هریک از زیر مجموعه‌های کولایف دریافت خواهند کرد و در تمامی اجزای زیر مجموعه، امکان نمونه‌گیری و اخذ پاسخ انواع آزمایش‌های روتین و عمومی و تخصصی و ویژه وجود خواهد داشت.
کولایف، همراه با تغییرات به روز و نوآورانه در توسعه خدمات مدرن تشخیصی و بهره‌گیری از ارزش‌های خلق شده ناشی از کار تیمی، یقین دارد در روند بهبودی و سلامتی عموم جامعه، افزایش آگاهی و اطلاعات مفید و موثر و همچنین بالارفتن سطح کیفی خدمات آزمایشگاهی اثرگذار خواهد بود و این وعده به واسطه هم‌افزایی حاصل از کار گروهی و خردجمعی همه مخاطبان و تک‌تک اعضای کولایف عملی خواهد شد
آزمایشگاه مرکزی کولایف در فضایی به وسعت بیش از ۱۰۰۰ متر مربع در قلب شهر تهران، میدان ونک واقع شده است. این مرکز با دارا بودن دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ی تشخیصی طیف وسیعی از آزمایشات را زیر نظر افراد مجرب و متخصص در بخش‌های مختلف ژنتیک، مولکولی، پاتولوژی، متابولیک و کلینیکال تحت پوشش قرار می‌دهد. یکی از مزایای ویژه و منحصر به فرد این مجموعه آزمایشگاهی در اختیار داشتن بورد علمی متشکل از اساتید و متخصصان به ‌نام در حوزه آزمایشگاه و سیستم کنترل کیفی استاندارد می‌باشد.

– بخش هماتولوژی و انعقاد کولایف

بخش هماتولوژی و انعقاد یکی از مهمترین بخش‌های آزمایشگاه می‌باشد. هماتولوژی علم مطالعه سلول‌های خونی و سیستم انعقادی می‌باشد که به خون‌ شناسی هم شناخته می‌شود. شمارش و افتراق رده‌های مختلف سلول‌های خونی، بررسی و تشخیص اختلالات قابل ردیابی در خون از جمله تغییر شکل سلول‌های خونی، کمبود ویتامین ها مانند اسید فولیک یا B12 ، شناسایی انواع کم‌خونی‌ها (مانند بیماری تالاسمی و فقر آهن)، لوسمی‌ها (انواع سرطان مرتبط با سیستم بافت خون ساز)، اختلالات سیستم انعقادی (مانند بیماری هموفیلی) از جمله مهم‌ترین وظایف این بخش می باشد. فلوسایتومتری یک روش آزمایشگاهی در بخش هماتولوژی است که جهت تشخیص، شناسایی و شمارش سلول‌های خون، مغز استخوان و مایعات بدن کاربرد دارد. این روش بر مبنای ساختارهای ویژه‌ موجود بر سطح هر سلول‌ (آنتی ژن) و تفاوت در این ساختارها، آنها را تفکیک و شمارش می‌کند. بعضی از این آزمایش‌ها به صورت اتوماتیک و با استفاده از تجهیزات پیشرفته موجود در آزمایشگاه و برخی دیگر به صورت میکروسکوپی توسط افراد متخصص و با تجربه انجام می شوند.

خدمات بخش هماتولوژی آزمایشگاه کولایف تحت نظارت کامل و مستمر جناب آقای دکتر شهرام وائلی که از اعضای بورد علمی کولایف می باشند، انجام می گیرد.

آزمایشگاه کولایف مجهز به دستگاه فلوسایتومتری Bd Biosciences متعلق به شرکت معتبر آمریکایی است که بی شک در این زمینه یکی از بهترین برند‌های دنیا می‌باشد. در آزمایشگاه کولایف از مدل FACSLyric بعنوان بهترین و مدرن‌ترین مدل از دستگاه‌های فلوسایتومتری این شرکت استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌های متمایز کننده‌ی نسبت به رقبای خود می‌باشد و از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تاییدیه‌ی CE-IVD و FDA جهت استفاده در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی.
  • دارای توانایی Compensation اتوماتیک با ماندگاری 60 روزه و غیر وابسته به تغییر ولتاژ.
  • انجام اتوماتیک کنترل کیفی با بررسی بیش از 10 پارامتر.
  • دارای سرعت خوانش 35000 سلول در هر ثانیه و خوانش نامحدود سلول جهت بررسیهای MRD.

این دستگاه قابلیت انجام تست‌های متنوعی را در زمینه تشخیص و پایش بسیاری از بیماری‌ها دارد. در آزمایشگاه کولایف آزمایشات زیر با این دستگاه انجام می‌شود:

  • انجام پنل‌های تشخیصی برای لوسمی و لنفوم‌ها و بررسی MRD.
  • پنل تشخیصی برای بیماری‌های خونریزی دهنده و نقایص پلاکتی.
  • پنل‌های تشخیصی برای بیماری‌های نقص ایمنی.
  • پنل تشخیصی برای بیماری‌های خود ایمنی مانند MS.
  • پنل تشخیصی برای بیماری ارثی و اکتسابی گلبول‌های قرمز از جمله PNH
  • بررسی میزان امتزاج خون مادر و جنین FMH
  • پایش بیماران مبتلا به HIV.
  • پنل‌های تشخیصی نازایی و سقط جنین.
  • انجام کارهای تحقیقاتی مانند بررسی آپوپتوز، چرخه سلولی و سلول‌های بنیادی

جدیدترین نسل دستگاه‌های فلوسایتومتری (BD)، سل‌کانتر (Siemens, Abbott) و کواگولومتر (Sysmex) در بخش هماتولوژی آزمایشگاه کولایف مستقر بوده و با بالاترین کیفیت درحال انجام تست های معمول و تخصصی خون شناسی می‌باشند.

– بخش پاتولوژی و سیتولوژی کولایف

آزمایشگاه پاتولوژی که بخش آسیب‌شناسی بافت محسوب می‌شود، یکی از بخش‌های مهم آزمایشگاه کولایف می‌باشد. این واحد از طریق مطالعه بافت بدن و تغییرات آن به تشخیص بیماری می‌پردازد. پاتولوژی به زبان ساده دانشی است که تغییرات ناشی از اختلالات مختلف و بیماری را در بافت‌های بدن بررسی می‌کند و به دو بخش تشریحی و بالینی تقسیم می‌شود. در بخش پاتولوژی تشریحی خود شامل دو زیرمجموعه پاتولوژی آناتومیکال (Surgical Pathology) و سیتولوژی می‌شود. پاتولوژی تشریحی آناتومیکال با استفاده از مواد و دستگاه‌ها، از بافت‌ها و نمونه‌های خارج شده از بدن یا به اصطلاح بیوپسی (BIOPSY) مقاطعی تهیه می‌شود که بعد از رنگ آمیزی قابل مطالعه و بررسی زیر میکروسکوپ هستند. بررسی وجود موادی که در جریان برخی بیماری‌ها در بافت‌ها ذخیره می‌شوند، میکروارگانیزم‌های بیماری زا و تغییراتی که بافت‌های بدن در جریان بیماری‌های التهابی، سرطان و تومورهای بدخیم پیدا می‌کنند، همگی قابل مطالعه هستند. گاه برای تشخیص قطعی موارد فوق نیاز به رنگ‌آمیزی های اختصاصی است و گاه سیگنال‌های ساطع شده از این رنگ‌ها یا مثبت شدنشان می‌تواند پاسخ درمانی بیمار را به داروی بخصوص پیش بینی کند- بحثی که امروزه از آن به عنوان “Precision Medicine” یاد می‌شود. در واحد سیتولوژی نیز از بافت‌های در دسترس (مانند دهانه رحم- Cervix) یا سطحی همانند تیروئید و پستان تعدادی سلول برداشت می‌شود که پس از آماده‌سازی و رنگ‌آمیزی قابل مطالعه هستند.

آقای دکتر علی نهالی به عنوان مسئول فنی با همکاری خانم دکتر الهه کیهانی به عنوان مدیر فنی عهده‌دار نظارت علمی و تکنیکی بر این بخش می‌باشند.

کلیه مراحل پذیرش و آماده‌سازی نمونه‌های پاتولوژی در آزمایشگاه کولایف تحت نظارت مستقیم متخصصان آسیب‌شناسی انجام می‌شود. بررسی نمونه‌ها (لام‌های آماده شده) و نوشتن گزارشات پاتولوژی و سیتولوژی مطابق با استاندارد‌های جهانی و با نظارت پاتولوژیست های مجربی که در زمینه‌های فوق تخصصی فعالیت دارند، صورت می‌گیرد.

کولایف با هدف بالا بردن دقت و صحت جواب و نتایج آزمایش‌های خود در بخش پاتولوژی و سیتولوژی خود مجهز به جدیدترین دستگاه‌های پروسس بافتی، برش بافتی و رنگ آمیزی به روش معمول و هیستوشیمی و ایمونوهیستوشیمی می‌باشد. دستگاه‌های ویژه این بخش فروزن مدل Frozen Leica CM1860UV و میکروتوم مدل Microtome Sakura SRM200 می‌باشد.

بخش پاتولوژی تشریحی (Surgical Pathology) آزمایشگاه کولایف با بهره‌وری از امکانات تکنیکی جدید، با تهیه‌ی مقاطع بافتی و انجام رنگ آمیزی‌های بافتی مختلف تخصصی از جمله ایمونوهیستوشیمی و ایمونوفلورسانس آماده ارائه‌ی خدمات است.
در زمینه‌ی سیتوپاتولوژی، کولایف به روش برداشت سلول در محیط مایع (Liquid Based) نمونه برداری را انجام می‌دهد که این تکنیک باعث ارتقاء کیفیت نمونه می‌گردد. علاوه بر این این آزمایشگاه در زمینه‌ی سیتولوژی واژینال (دهانه رحم) و هم غیر واژینال (تیروئید، پستان و …) با تکنیک سوزن ظریف (FNA) یا نمونه برداری توسط اپلیکاتور‌های خاص و بدون نیاز به جراحی نیز خدمات فوق تخصصی ارائه می‌دهد.

– بخش میکروب‌شناسی، انگل‌شناسی و آنالیز مایعات بدن کولایف

آزمایشگاه پاتولوژی که بخش آسیب‌شناسی بافت محسوب می‌شود، یکی از بخش‌های مهم آزمایشگاه کولایف می‌باشد. این واحد از طریق مطالعه بافت بدن و تغییرات آن به تشخیص بیماری می‌پردازد. پاتولوژی به زبان ساده دانشی است که تغییرات ناشی از اختلالات مختلف و بیماری را در بافت‌های بدن بررسی می‌کند و به دو بخش تشریحی و بالینی تقسیم می‌شود. در بخش پاتولوژی تشریحی خود شامل دو زیرمجموعه پاتولوژی آناتومیکال (Surgical Pathology) و سیتولوژی می‌شود. پاتولوژی تشریحی آناتومیکال با استفاده از مواد و دستگاه‌ها، از بافت‌ها و نمونه‌های خارج شده از بدن یا به اصطلاح بیوپسی (BIOPSY) مقاطعی تهیه می‌شود که بعد از رنگ آمیزی قابل مطالعه و بررسی زیر میکروسکوپ هستند. بررسی وجود موادی که در جریان برخی بیماری‌ها در بافت‌ها ذخیره می‌شوند، میکروارگانیزم‌های بیماری زا و تغییراتی که بافت‌های بدن در جریان بیماری‌های التهابی، سرطان و تومورهای بدخیم پیدا می‌کنند، همگی قابل مطالعه هستند. گاه برای تشخیص قطعی موارد فوق نیاز به رنگ‌آمیزی های اختصاصی است و گاه سیگنال‌های ساطع شده از این رنگ‌ها یا مثبت شدنشان می‌تواند پاسخ درمانی بیمار را به داروی بخصوص پیش بینی کند- بحثی که امروزه از آن به عنوان “Precision Medicine” یاد می‌شود. در واحد سیتولوژی نیز از بافت‌های در دسترس (مانند دهانه رحم- Cervix) یا سطحی همانند تیروئید و پستان تعدادی سلول برداشت می‌شود که پس از آماده‌سازی و رنگ‌آمیزی قابل مطالعه هستند.

آقای دکتر علی نهالی به عنوان مسئول فنی با همکاری خانم دکتر الهه کیهانی به عنوان مدیر فنی عهده‌دار نظارت علمی و تکنیکی بر این بخش می‌باشند.

کلیه مراحل پذیرش و آماده‌سازی نمونه‌های پاتولوژی در آزمایشگاه کولایف تحت نظارت مستقیم متخصصان آسیب‌شناسی انجام می‌شود. بررسی نمونه‌ها (لام‌های آماده شده) و نوشتن گزارشات پاتولوژی و سیتولوژی مطابق با استاندارد‌های جهانی و با نظارت پاتولوژیست های مجربی که در زمینه‌های فوق تخصصی فعالیت دارند، صورت می‌گیرد.

کولایف با هدف بالا بردن دقت و صحت جواب و نتایج آزمایش‌های خود در بخش پاتولوژی و سیتولوژی خود مجهز به جدیدترین دستگاه‌های پروسس بافتی، برش بافتی و رنگ آمیزی به روش معمول و هیستوشیمی و ایمونوهیستوشیمی می‌باشد. دستگاه‌های ویژه این بخش فروزن مدل Frozen Leica CM1860UV و میکروتوم مدل Microtome Sakura SRM200 می‌باشد.

بخش پاتولوژی تشریحی (Surgical Pathology) آزمایشگاه کولایف با بهره‌وری از امکانات تکنیکی جدید، با تهیه‌ی مقاطع بافتی و انجام رنگ آمیزی‌های بافتی مختلف تخصصی از جمله ایمونوهیستوشیمی و ایمونوفلورسانس آماده ارائه‌ی خدمات است.
در زمینه‌ی سیتوپاتولوژی، کولایف به روش برداشت سلول در محیط مایع (Liquid Based) نمونه برداری را انجام می‌دهد که این تکنیک باعث ارتقاء کیفیت نمونه می‌گردد. علاوه بر این این آزمایشگاه در زمینه‌ی سیتولوژی واژینال (دهانه رحم) و هم غیر واژینال (تیروئید، پستان و …) با تکنیک سوزن ظریف (FNA) یا نمونه برداری توسط اپلیکاتور‌های خاص و بدون نیاز به جراحی نیز خدمات فوق تخصصی ارائه می‌دهد.

– بخش ژنتیک کولایف

آزمایشگاه ژنتیک کولایف در بخش های سیتوژنتیک،، مولکولی و NGS (Next Generation Sequencing) به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. ژنتیک پزشکی شاخه‌ای است که از ترکیب پزشکی بالینی با علم ژنتیک بوجود آمده و به بررسی و ساختار کروموزوم ها و ژن ها می‌پردازد . این علم قادر است،اختلالات ناشی از ساختارهای معیوب و وراثتی را تشخیص دهد و یا حتی احتمال بروز این اختلالات را در جنین در مراحل قبل از تولد بررسی نماید.تعیین جنسیت جنین، تشخیص مشکلات ناباروری و نازایی، تشخیص انواع سرطان‌ها و بررسی پروفایل ژنتیکی در پزشکی فرد محور از دیگر فعالیت‌های این بخش می‌باشد. در بخش ژنتیک سلولی یا همان سیتوژنتیک با تهیه کاریوتایپ، به تشخیص بیماری ‌های متعدد پرداخته می‌شود. در بخش ژنتیک مولکولی به بررسی جهش در ژن‌های عوامل بیماری زا و واریانت مولکولی پردخته شده که شامل پنل گسترده‌ای از تست های عفونی، تشخیص مولکولی، NGS، تشخیص اختلالات مادرزادی قبل و بعد از تولد، ، شناسایی بسیاری از عوامل عفونی به روش مولکولی (PCR- Polymerase Chain Reaction) می‌باشد.

آقای دکتر رضا رئوفیان ، مسئولیت فنی و نظارت بر فعالیت‌های کادر تخصصی و نتایج تست‌های انجام شده در این بخش را به عهده دارند.

علاوه بر بهره‌گیری از نیروی متخصص انسانی، استفاده از تجهیزات پیشرفته یکی از نقاط قوت قابل توجه در این بخش می‌باشد که دقت و صحت نتایج را تضمین می‌نماید.

بخش ژنتیک پزشکی آزمایشگاه کولایف در زمینه تشخیص اختلالات پیش از تولد و انجام تست‌های NIPT به مجموعه کامل دستگاه‌ پیشرفته ION S5 Torrent و در قسمت PCR به دستگاه های 7500 ABI Step One در بخش استخراج DNA به تجهیزات مختلف اتوماتیک از جمله،QIA Symphony SP I، در بخش خدمات سکانس به ABI SeqStudio و ABI QS5 (Quant-Studio) مجهز می‌باشد.

در این واحد از آزمایشگاه خدمات متنوعی شامل موارد زیر قابل ارائه می‌باشد:

  • تشخیص اختلالات پیش از تولد
  • نسل جدید تعیین توالی (NGS)
  • تست غربالگری غیر تهاجمی پیش از تولد (NIPT)
  • مشاوره ژنتیک
  • تشخیص سریع اختلالات کروموزومی شایع
  • آزمایشات سیتوژنتیک
  • تعیین هویت
  • تشخیص پیش کاشتی (PGD)
  • تشخیص ژنتیکی سرطان ها
  • پنل های مختلف سرطان به روش (NGS)
  • خدمات WES به همراه آنالیز داده ها

– بخش هورمون‌شناسی و ایمنولوژی کولایف

بخش هورمون شناسی آزمایشگاه که یکی از بزرگترین بخش‌های کولایف است، همانطور که از نام آن پیداست به سنجش هورمون‌های مختلف بدن می‌پردازد. هورمون‌ها مواد شیمیایی در بدن هستند که از طریق غدد درون ریز در بدن ترشح شده و عدم تعادل میزان آن‌ها باعث ایجاد اختلالات روحی و جسمی فراوان می‌گردد. بخش ایمونولوژی آزمایشگاه نیز به بررسی عملکرد سیستم ایمنی بدن و پاسخ آن به عوامل خارجی می‌پردازد. عدم عملکرد صحیح سیستم ایمنی در بدن باعث ایجاد انواع بیماری‌های خود ایمنی، آلرژی، عفونت و سرطان می‌گردد. یکی دیگر از بررسی‌هایی که در بخش هورمون شناسی و ایمونولوژی آزمایشگاه انجام می‌گیرد، انجام تست‌های غربالگری سلامت جنین می‌باشد.

بخش‌های هورمون و ایمونولوژی کولایف با بهره‌گیری از کادر کارآزموده و باتجربه، تجهیزات دستگاهی پیشرفته و اتومات و انجام کنترل کیفی روزانه خدمات خود را ارتقاء بخشیده است. وجود سیستم‌های اتومات و پیشرفته در کولایف گزارش نتایج آزمایشات را در بالاترین سطح دقت و در کوتاه ترین زمان ممکن ساخته است. انجام آزمایش‌های معمول و تخصصی در بخش‌های هورمون و ایمونولوژی کولایف در دو شیفت کاری، بطور روزانه و در اسرع وقت انجام می‌گیرد.

در راستای افزایش صحت و دقت نتایج آزمایشات هورمون و ایمونولوژی، کولایف با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته Vidas Biomerieux SA، Abbott Architect plus i 2000 SR، Euroimmun Analyzer I-2p و Siemens Atellica Solution در این بخش طیف وسیعی از آزمایشات تشخیصی و غربالگری را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.

خدمات قابل ارائه در بخش هورمون شناسی آزمایشگاه کولایف به شرح زیر است:

  • ارزیابی انواع هورمون‌های استروئیدی، پپتیدی و پروستانوئیدی : هورمون کاهنده قند خون (انسولین)، هورمون افزاینده قند خون (گلوکاگون)، هورمون رشد (سوماتوتروپین)، هورمون‌های تیروئیدی (T3 و T4، کلسی‌تونین)، TSH، پاراتورمون، تیروتروپین، هورمون‌های جنسی (مانند تستوسترون، استروژن و پروژسترون)، کورتیزول،آلدوسترون، آنژیوتانسین، هورمون ضد ادراری، اکسی توسین، پرولاکتین ، دوپامین، آدرنالین و نورآدرنالین.
  • اندازه‌گیری متابولیت‌های فعال ویتامین های B12, OH D2,D3-25
  • آزمایشات غربالگری جنین و انجام تست Tumor Marker Alpha-Fetoprotein,AFP
  • آزمایشات ارزیابی فعالیت های تخمدان ( Anti Mullerian Hormone, AMH)

در بخش ایمونولوژی آزمایشگاه کولایف، اغلب آزمایشات بر اساس واکنش های آنتی بادی و با استفاده از روش‌هایی همچون ایمونونفلومتری، ایمونواسی آنزیمی و ایمونوفلورسانس غیر مستقیم انجام می‌شوند.
این تست‌ها در جهت تشخیص بیماری‌ عفونی باکتریایی، ویروسی و انگلی می‌باشند و عبارتند از:

  • توکسوپلاسموزیس (Anti Toxo Ab )
  • تراخم (Anti Chlamydia Ab)
  • عفونت معده (Anti H. pylori Ag/IgA/IgM/IgG)
  • کووید- 19 (SARS-C0V-2 IgM/IgG)ٰ
  • هپاتیت (HBsAg/ IgG و HCV Ag/ IgG)
  • ایدز (HIV IgM/IgG)
  • اوریون (Mumps IgM/IgG)
  • سرخجه (Rubella IgM/IgG)
  • سرخک (Measles IgM/IgG)
  • آبله مرغان (VZV IgM/IgG)
  • مونونوکلئوز عفونی (EBV IgM/IgG)
  • سابقه آلودگی با عوامل ویروس های HSV و CMV

– بخش بیوشیمی کولایف

علم بررسی و آنالیز مایعات بدن تحت عنوان بیوشیمی تعریف می‌شود. بخش بیوشیمی آزمایشگاه کولایف یکی از تخصصی‌ترین مراکز کشور در زمینه آنالیز طیف گسترده ای از ترکیبات بیوشیمیایی انواع مایعات بیولوژیکی بدن می باشد. این بخش فعالیت های خود را در جهت تشخیص و پیگیری روند درمان بیماری‌های متابولیک انجام می‌دهد. تعیین مقادیر بسیاری از آنالیت‌ها و املاح موجود در خون و ادرار و موارد بسیار تخصصی‌تری همچون مایع مغزی نخاعی (CSF) و پریتونئال در بخش بیوشیمی آزمایشگاه کولایف انجام می‌گردد.

بخش بیوشیمی کولایف با بهره‌گیری از کادر مجرب و کارآزموده، تجهیزات دستگاهی پیشرفته و اتوماتیک و انجام کنترل کیفی روزانه به منظور افزایش دقت و درستی در نتایج حاصل از آزمایشات، خدمات خود را ارتقاء بخشیده است.
وجود سیستم‌های ماژولار با قابلیت عملکرد و دقت بالا، مشکل گستردگی و زیاد بودن تعداد نمونه‌ها را در بخش بیوشیمی آزمایشگاه کولایف مرتفع ساخته‌ است. از این رو نتایج آزمایشات بیوشیمی کولایف با بالاترین سطح دقت و صحت در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می‌گردند.
انجام آزمایش‌های معمول و تخصصی بیوشیمی در کولایف در دو شیفت کاری، بطور روزانه و در اسرع وقت انجام می‌گیرد.
بخش بیوشیمی آزمایشگاه کولایف منطبق با فناوری های مدرن دنیا با دستگاه‌های پیشرفته تجهیز شده است..
در کولایف آنالیز بیوشیمی مایعات بیولوژیک بدن از طریق دستگاه‌های پیشرفته و اتوماتی همچون BS-800 modulatory system انجام می‌شود.
دستگاه اتوآنالایزر Siemens Atellica یکی دیگر از تجهیزات اختصاصی کولایف می‌باشد که با مکانیسم عمل اسپکتروفتومتری نتایج بسیار دقیقی را گزارش می کند.
بررسی مقدار عناصر سدیم، پتاسیم و کلر در نمونه‌ها نیز از طریق دستگاه EasyLyte PLUS انجام می‌گیرد.
تجهیزات دستگاهی نامبرده عملکرد دقیق بخش بیوشیمی کولایف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مقدور می‌سازد.

  • آنالیز بیوشیمیایی ترکیبات موجود در خون شامل مواد شیمیایی ( گلوکز، اوره و اسید اوریک)، ترکیبات چربی ( تری‌گلیسیرید، لیپوپروتئین‌ها)، املاح (سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر،آهن، لیتیم)،آنزیم‌ها (آسپارتات آمینوترانسفراز، ترانس‌آمیناز‌ها)، و پروتئین‌ها ( آلبومین، ترانسفرین ، فریتین ، میکروآلبومین، HbA1C ،سرولوپلاسمین، هاپتوگلوبین) به منظور بررسی بیماری‌های متابولیکی و پیگیری روند درمان در بخش بیوشیمی کولایف انجام می‌شود.
  • آنالیز دستگاهی دقیق نمونه ادرار از نظر ترکیبات شیمیایی و رسوبات موجود در آن در جهت تشخیص اولیه بیماری های کلیه در مراحل ابتدایی شروع بیماری از دیگر خدمات بخش بیوشیمی کولایف می‌باشد.
  • آنالیز ترکیبات بیوشیمیایی دیگر مایعات بیولوژیک بدن همچون مایع مغزی نخاعی (CFS)، مایع پریکارد، مایع پریتونئال و … از جمله خدمات تخصصی بخش بیوشیمی کولایف در جهت تشخیص بیماری‌های عفونی می‌باشد.

– بخش سرولوژی کولایف

بخش سرولوژی کولایف یکی از بخش‌های بسیار ارزشمند آزمایشگاه می‌باشد. سرم‌شناسی یا سرولوژی در تعریف شاخه‌ای از علوم زیستی است که به بررسی سرم و سایر مایعات بدن می‌پردازد. در بخش سرولوژی کولایف نمونه‌های سرم جدا شده از خون در جهت تشخیص بیماری های عفونی و غیرعفونی مورد بررسی قرار می‌گیرد. آزمایش های سرولوژی کولایف به روش های دستی یا دستگاهی انجام می گیرند.

آقای دکتر علی نهالی عهده‌دار نظارت علمی و تکنیکی بر این بخش می‌باشند.

بخش سرولوِژی کولایف با بهره‌گیری از کادر مجرب و کارآزموده، تجهیزات دستگاهی پیشرفته و انجام کنترل کیفی روزانه به منظور افزایش دقت و درستی در نتایج حاصل از آزمایشات، خدمات خود را ارتقاء بخشیده است.کیت های مورد استفاده در این بخش بر اساس آخرین نتایج تحقیقاتی دنیا و دانش روز تهیه می شوند.

این بخش آزمایشگاه کولایف منطبق با فناوری های مدرن دنیا با دستگاه‌های پیشرفته تجهیز شده است. بخش سرولوژی کولایف در جهت تشخیص برخی از بیماری های خودایمن به روش های ایمونوفلورسانس (Immunofluorescence, IF) و کمی لومینوسانس (Chemiluminescenc)، خود را به مجهز به میکروسکوپ های فلورسنت و دستگاه های الکتروفورز، Abbott Siemens, EuroImmun/Vidas و Cobas E411 کرده است.

در بخش سرولوژی آزمایشگاه، تشخیص بیماری های عفونی و غیر عفونی بر اساس واکنش های آنتی ژن -آنتی بادی یا شناسایی هر یک به تنهایی به روش های کاملا دستی, ایمونوفلورسانس , و یا کمی لومینوسانس انجام می‌شوند. در بخش کمی لومینوسانس آزمایشات بر اساس سه روش CLIA، ELISA و ECL انجام می شوند. پنل های تشخیصی قابل ارائه در بخش سرولوژی کولایف عبارتند از:

  • پنل تشخیص بر اساس روش های دستی: بیماری های عفونی (( سیفلیس (VDRL و RPR) ، بروسلوز یا تب مالت (Coombs wright، Wright و 2ME) ، تیفوئید یا حصبه (Widal) )) و بیماری های التهابی (( CRP ، RF و ASO)).
  • پنل تشخیص بر اساس روش ایمونوفلورسانس یا IF: بیماری های عفونی (( آنتی ترپونما IgG، آنتی لیستریا IgM و IgG)) و بیماری های غیر عفونی خود ایمنی (( ASMA ، Anti-ANA ، Anti-AMA ، Anti-endomesial))
  • پنل تشخیص بر اساس روش های کمی لومینوسانس : Anti-GAD, Anti-TSH receptor, Anti-Beta 2 glycoprotein IgM/IgG, Anti-ds DNA, Anti-PR3(C-ANCA),Anti-Cardiolipin IgM/IgG, Anti-SS-A, Anti-SS-B, Anti–MPO(P- ANCA),Anti-Gliadin Igm/IgG, Anti-TTG Igm/IgG, Anti-LKM1- CH50, HLA-Typing (B5/B51(.
  • پنل ایمونوپاتی (Immunopathy): اندازه‌گیری مقدار کمی و کیفی ایمونوگلوبولین‌ها و زیرساخت های مولکولی آنها در سرم و ادرار (IgE,IgG, IgA, IgM, Immunofixation, Free Kappa /Lambda).

– بخش متابولیک کولایف

بخش متابولیک کولایف، به انجام آزمایش ‏های غربالگری برای تشخیص اختلالات متابولیک نوزادان در بدو تولد می پردازد. بیش از 30 نوع اختلال از جمله عقب ماندگی ذهنی، فلج های عضلانی، کم شنوایی، کم کاری تیروئید، بیماری های قلبی، مشکلات کبدی و نارسایی های چشمی در کودکان تازه متولد شده از طریق این آزمایش ها، که معمولاً در روزهای سوم تا پنجم تولد نوزاد انجام می شوند، قابل تشخیص هستند. این اختلالات عموماً در بدو تولد در ظاهر نوزاد مشهود نیستند اما در صورت تشخیص به موقع از طریق آزمایش، که نمونه گیری آن بسیار ساده و از طریق جمع آوری چند قطره خون از پاشنه پای نوزاد می باشد، قابل کنترل خواهند بود.

این بخش که در خارج از فضای اصلی آزمایشگاه و در یکی از آزمایشگاه‏ های زیرمجموعه دانشگاه شهید بهشتی واقع شده است، تحت اجرا و نظارت مستقیم آقای دکتر فرزاد کبارفرد، دکترای داروسازی و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران به فعالیت می پردازد.

با توجه به اینکه این مرکز یکی از مراکز اصلی اجرای طرح غربالگری کشوری می باشد، سرعت انجام این آزمایش و دقت به کار رفته در جوابدهی، مهمترین مزیت بخش متابولیک کولایف می باشد که در نتیجه آن می توان به سرعت به انجام اقدامات پیشگیرانه، از تنظیم رژیم غذایی نوزاد گرفته تا درمان های دارویی پرداخت.

در این بخش، دستگاه فوق پیشرفته تندم مس LC-MS/MS جهت انجام آزمایش های غربالگری نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند تا بیش 300 نمونه خون را در روز آنالیز نموده و جواب آزمایش آن ها را ارائه دهد.

در این بخش علاوه بر انجام آزمایش های غربالگری نوزادان، آزمایش های کروماتوگرافی با کاربرد بالا (HPLC) و طیف سنجی جرمی (Atomic Absorption) نیز انجام می گیرد. تعیین مقادیر موادی که به مقدار بسیار جزئی در بدن وجود دارند (مانند بعضی املاح، داروها، ویتامین‌ها و … ) در این بخش صورت می‌گیرد.

 

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک فردا

 

۳ – آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک فردا

آزمایشگاه فردا از دی ماه ۱۳۹۱ با هدف خدمت رسانی برتر و به کارگیری دانش روز دنیا در زمینه پزشکی و آزمایشگاهی، فعالیت خود را آغاز نموده است. مسئولیــن و مدیـران این آزمایشگاه همواره سعی در جلب رضایت مراجعین محتـرم را داشته اند.
آزمایشگاه فردا مفتخر است بدینوسیله به اطلاع برساند که بدلیل دارا بودن تجهیزات پیشرفته و دقیق،بهره گیری از متخصصین مجرب و همچنین برخورداری مستمر از کنترل کیفی در انجام آزمایشات،موفق به دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت از شرکت BSI انگلستان ( قبل از تحریم) و Dimitto سوئیس شده است و هم اکنون دارای گواهینامه 10002 و ISO 9001-2008 در رضایتمندی مشتری می باشد.
این مرکز ضمن دعوت از کلیه عزیزان متخصص و کارشناس جهت بازدید از آزمایشگاه و سیستم های فنی ،آماده پذیرش نظرات و پیشنهادات شما عزیزان می باشد. آرزوی ما همواره خدمت رسانی هرچه بهتر به شما عزیزان است.امید است با یاری ایزد منـان و تلاش هـرچه بیشتـر به این مهم دست یابیم.

بخش های آزمایشگاه فردا

  • ایمونوالکتروفورز
  • ایمونولوژی
  • بیوشیمی
  • سرولوژی
  • سیتوژنتیک
  • فلوسایتومتری
  • میکروب‌شناسی
  • هورمون شنـاسی
  • هماتولوژی
  • پاتولوژی – سیتولوژی

 

پاتوبیولوژی و ژنتیک نور

 

۴ – پاتوبیولوژی و ژنتیک نور

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نور دارای بخش‌های: ایمونولوژی، بیوشیمی خون، هورمون، بیوشیمی ادرار و انگل، هماتولوژی، HPLC و سم‌شناسی، پاتولوژی، الکتروفورز، انعقاد، میکروب‌شناسی( روتین و سل )، فلوسیتومتری، مولکولی ( عفونی- ژنتیک- پیوند اعضا )، تحقیق و توسعه جهت ارائه خدمات تشخیص پزشکی می‌باشد.

فعالیت های پژوهشی آزمایشگاه نور

شرکت در طرح‌های پژوهشی مختلف:

  • استم سل (Stem cell ) تراپی در دیابت نوع I,II توسط مرکز تحقیقات دیابت بیمارستان شریعتی
  • بررسی کنترل پیشرفت بیماری آلزایمر و ارتباط تغذیه در بیماران مبتلا به آلزایمر
  • مشاوره و مجری انجام آزمایش‌های پایان نامه بیش از 100 مورد کارشناسی ارشد رشته های فیزیولوژی ورزش، تغذیه، بهداشت، باکتری‌شناسی، فیزیولوژی انسانی
  • مشاوره و مجری انجام آزمایش‌های پایان نامه بیش از 80 مورد دکترای پزشکی و دامپزشکی، تخصص پزشکی ( پوست، عفونی، اطفال، داخلی، داخلی اعصاب و …)، دکترای داروساز عمومی و داروسازی تخصصی، دکترای
  • رشته‌های بیوشیمی، هماتولوژی، باکتری‌شناسی، تغذیه، فیزیولوژی ورزش، فیزیولوژی انسانی، روانشناسی و …

فعالیت های آموزش آزمایشگاه نور

آموزش تضمین کیفیت شامل مستندسازی، کنترل کیفیت، ایمنی و بهداشت و آموزش مدیریت نمونه.

 

آزمایشگاه تخصصی پزشکی و ژنتیک جردن

 

۵ – آزمایشگاه تخصصی پزشکی و ژنتیک جردن

آزمایشگاه پزشکی جردن فعالیتش را از اردیبهشت ماه سال 1381 آغاز نموده است . انجام آزمایشهای تخصصی و راه اندازی آزمایشهای جدید از اهدافی بود که از همان آغاز تاسیس در آزمایشگاه تعریف گردید و بسیاری از آزمایشهای مختلف از جمله آزمون بررسی سلامت جنین و برخی از آزمونهای گروه روماتولوژی برای اولین بار در ایران توسط آزمایشگاه جردن راه اندازی گردید.
قرار داد با بزرگترین آزمایشگاه اروپا به نام بیوسینتیا که در کشور آلمان قرار دارد یکی از دستاوردهای آزمایشگاه جردن در سالهای ابتدای تاسیس بود که برای اولین بار در ایران بر اساس یک قرارداد رسمی بین این دو آزمایشگاه و شرکت هوایی لوفتانزا امکان ارسال نمونه در شرایط استاندارد فراهم گردید این موضوع علاوه بر ایجاد تسهیلات برای بیماران این امکان را برای آزمایشگاه فراهم آورد تا نسبت به تکمیل و راه اندازی آزمایشهای تخصصی مورد درخواست پزشکان اقدام نماید و در حال حاضر بخش عمده ای از آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی در خود آزمایشگاه انجام می پذیرد. از جمله شرایط آزمایشگاه بیوسینتیا برای عقد قرارداد مطابقت شرایط نمونه گیری و نگهداری از نمونه ها در شرایط استاندارد جهانی بود لذا علی رغم هزینه بالا آزمایشگاه از همان ابتدا از سیستم های خون گیری وکیوم برای نمونه گیری از بیماران استفاده نمود.
این آزمایشگاه با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و استانداردهای ملی و بین المللی فعالیت کرده و به دلیل مدیریت متمرکز و استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات خود قادر است ضمن کاهش هزینه ،کیفیت کار تمام مراکز خود را تامین نماید.

 

آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان

 

۶ – آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان

آزمایشگاه کیوان یکی از آزمایشگاه‌های تهران در زمینه ویروس‌شناسی است. این آزمایشگاه با داشتن وسایل آزمایشگاهی مجهز انواع مختلف خدمات آزمایشگاهی را ارائه می‌کند.
تمام نتایج مشخص شده توسط این آزمایشگاه از ضریب اطمینان بالایی برخوردار هستند، زیرا آزمایشات با بهترین تجهیزات انجام می‌شوند.

خدمات کاری آزمایشگاه کیوان

خدمات آزمایشی آزمایشگاه کیوان به شرح زیر است:

  • آزمایش‌های بیوشیمی
  • آنالیز و آزمایش کشت ادرار
  • آزمایشات هورمونی
  • آزمایشات تخصصی
  • PCR
  • آزمایشات پاتولوژی
  • هماتولوژی
  • مشاوره ژنتیک
  • تشخیص مولکولی آلرژی
  • تشخیص سیتولوژیک
  • تشخیص قبل از تولد
  • جواب‌دهی آنلاین
  • نمونه گیری در منزل

 

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب

 

۷ – آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب

مرکز پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب، با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و با تجربه، زیر ساخت های مدرن و روش های علمی روز دنیا، توانایی انجام انواعی از بررسی ها و تست های تشخیصی و ژنتیکی را برای مراجعین دارا می باشد .
بی شک این امر حاصل تعهد و مسئولیت پذیری بنیان گذاران, سرپرستان و یکایک کارکنان این مجموعه به ارائه و حفظ بالاترین کیفیت خدمات و کسب رضایت مراجعین می باشد.
مرکز پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی و تشخیص طبی تهران لب، علاوه بر بهره گیری از مجموعه ای از کارشناسان و تکنسین های آموزش دیده ی مجرب، و مسلط به دانش و تکنیک های روز دنیا، از همکاری های علمی و حرفه ای سازمان یافته با محققین و مراکز داخلی و بین المللی در جهت تحقق هدف والای خود، یعنی جوابگویی و انجام تست ها با بالاترین دقت و کمترین زمان ممکن بهره برده است .
این مرکز, به عنوان یک مجتمع آزمایشگاهی خدمات متنوع مشاوره ای و تشخیصی را به هم وطنان ارائه کرده و همواره در تلاش برای تجهیز بخش ها و راه اندازی تست های جدید در این مجموعه می باشد .
تیمی از متخصصان در این مرکز تفسیر تمامی نتایج حاصله از تست ها، با سختگیرانه ترین معیار سنجش صورت گرفته و امکان مشاوره به بیماران قبل و بعد از انجام تست مورد نظر وجود دارد .

اهداف آزمایشگاه :

  • ارائه ی نتایج دقیق با بالاترین سطح اطمینان
  • حفظ و افزایش مداوم کیفیت خدمات و بهبود مستمر عملکرد آزمایشگاه
  • افزایش میزان رضایت و اعتماد مراجعین از طریق حفظ رازداری، احترام، ایجاد محیطی آرام و توجه به درخواست های مراجعین در چهارچوب قوانین و مقررات آزمایشگاهی .
  • به کارگیری به روزترین روش های انجام آزمایش و استفاده از تجهیزات کارآمد، با هدف کاهش خطای انسانی، جهت بهبود سطح کیفی خدمات آزمایشگاه .

 

آزمایشگاه ژنتیک و پاتوبیولوژی مندل

 

۸ – آزمایشگاه ژنتیک و پاتوبیولوژی مندل

آزمایشگاه مندل با افتخار اولین آزمایشگاه جامع در کشور است که برای تمامی بخش های آزمایشگاهی خود گواهینامه مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های پزشکی (ISO 15189) ، گواهینامه مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (ISO 45001) و همچنین گواهینامه مدیریت کیفیت (ISO 9001) را از یکی از معتبر ترین مراجع صدور استاندارد های بین المللی (ASCB انگلستان) دریافت کرده است. آزمایشگاه مندل یکی از مجهز ترین و بزرگترین مراکز آزمایشگاهی کشور می باشد که با در اختیار داشتن مجموعه بی نظیری از تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و با تکیه بر دانش فنی روز اقدام به ارائه خدمات با کیفیت به مراجعین خود نموده است. همچنین آزمایشگاه مندل افتخار دارد که سرویس های آزمایشگاهی خود را به بیش از چهارصد آزمایشگاه همکار در سطح کشور ارائه می نماید و رضایت خاطر این همکاران ارجمند خود گواهی است بر کیفیت روز افزون خدمات این مجموعه. امیدواریم همواره در راه بهبود و ارائه خدمات نوین همچون گذشته پیشتاز باشیم. در این راستا خدمت نمونه گیری در محل و ثبت درخواست آنلاین از طریق همین سایت فعال شده است که شما مراجعین عزیز می توانید بدون مراجعه به آزمایشگاه درخواست انجام آزمایش در منزل یا محل کار خود را ثبت و به صورت آنلاین پیگیری نمایید.

 

آزمایشگاه طبی فارابی ظفر

 

۹ – آزمایشگاه طبی فارابی ظفر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در علوم آزمايشگاهي و تخصصی شدن شاخه های مختلف آن، درحال حاضر، هدايت آزمايشگاه توسط يك تيم از متخصصين رشته هاي مختلف اين علوم ضروري به نظرمیرسد. این آزمایشگاه با درنظر گرفتن استانداردهای موجود، فضایی جذاب و دلنشین برای پرسنل و مراجعین محترم فراهم کرده است.

بخش قارچ شناسی آزمایشگاه فارابی

آزمایشگاه فارابی دارای بخش قارچ شناسی می باشد.
قارچ شناسی شاخه ای از زیست شناسی است که به مطالعه قارچ ها می پردازد ،
از جمله خصوصیات ژنتیکی و بیوشیمیایی آنها ، طبقه بندی آنها و استفاده آنها از انسان به عنوان منبعی برای تندر ،
طب سنتی ، مواد غذایی و آنتروژنها و همچنین خطرات آنها مانند سمیت است. یا عفونت
یک زیست شناس که متخصص قارچ شناسی است ، قارچ شناس نامیده می شود.
شاخه های قارچ شناسی به زمینه فیتوپاتولوژی ، بررسی بیماری های گیاهی و دو رشته نزدیک به هم وابسته اند زیرا اکثریت قریب به اتفاق پاتوژن های گیاهی قارچ ها هستند.
آزمایشگاه قارچ شناسی ما درگیر مطالعه قارچ هایی است که باعث ایجاد بیماری های انسانی می شوند. تشخیص شامل معاینه میکروسکوپی بافت آلوده و کشت برای شناسایی قارچ های بیماری زا است. تشخیص دقیق پزشک را قادر می سازد درمان ضد قارچی مناسب را تجویز کند.

 

آزمایشگاه پاتوبیولوژی ثمره

 

۱۰ – آزمایشگاه پاتوبیولوژی ثمره

آزمایشگاه پاتوبیولوژی ثمره با ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی و با استفاده از مدرن ترین تجهیزات و مبتنی بر اتوماسیون کامل آزمایشگاهی، سعی بر این داشته است تا خدماتی متمایز به مردم عزیز ارائه نماید. احترام به مراجعین، پاسخگویی مناسب، بهبود مستمر و ارائه خدمات بروز سرلوحه تمامی مدیران و کارکنان آزمایشگاه ثمره می باشد. آزمایشگاه پاتوبیولوژی ثمره با بکارگیری تجهیزات پیشرفته و مدرن، دقیق ترین و کامل ترین گزارشات آزمایشی را در کوتاه ترین زمان در اختیار مراجعین قرار می دهد.

 

آزمايشگاه تشخيص طبی قلهک

 

۱۱ – آزمايشگاه تشخيص طبی قلهک

آزمايشگاه تشخيص طبی قلهک با پانل تخصصی در شاخه های صنعت پزشکی و ليست آزمايش هاي وسيع و انحصاری ، پيشرو در راه اندازی جديدترين آزمايش های تشخيصی با سابقه همکاری در پروژه های تحقيقاتی رپل با تجربه و سابقه در پانل های HLA typing به روش مولکولی ، بررسی مولکولی بدخيم های خونی ، تروموفيليا و بيماری های عفونی

 

آزمایشگاه پاتوبیولوژی آلبرت

 

۱۲ – آزمایشگاه پاتوبیولوژی آلبرت

آزمایشگاه آلبرت در سال 1345 با هدف ارائه خدمات تشخیصی عمومی ، تخصصی و فوق تخصصی به بیماران و راه اندازی تمامی آزمایش ها و خدمات مورد نیاز آنان جهت تشخیص و درمان به موقع و ارتقای سطح کیفیت زندگی ایشان در حد امکان، توسط مرحوم دکتر پرویز فرشچی در میدان شهدا تاسیس شد. از سال 1385 این آزمایشگاه با تغییر پروانه به آزمایشگاه پاتوبیولوژی تغییر یافت.
در حال حاضر آقایان دکتر نوید احدی (دکتری پزشکی عمومی از دانشگاه تهران، دکتری تخصصی بورد آسیب شناسی بالینی و تشریحی از دانشگاه تهران)، دکتر عظیم قلی زاده (دکتری داروسازی از دانشگاه تهران، دکتری تخصصی آسیب شناسی بالینی از دانشگاه تهران)، دکتر هادی اسفندی (دکتری پزشکی عمومی از دانشگاه تهران، دکتری تخصصی بورد آسیب شناسی بالینی و تشریحی از دانشگاه تهران)، دکتر وحید فلاح آزاد (بورد تخصصی آسیب شناسی بالینی دانشگاه تهران، فلوشیپ مولکولار پاتولوژی و سیتوژنتیک) و دکتر منصوره حقیقی (دکتری بیوشیمی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) پزشکان این مجموعه هستند.
از آن جایی که تشخیص و گزارش صحیح نتایج آزمایشات نیازمند همکاری و ارتباط تنگانگ آزمایشگاه و پزشک معالج است، دست تمامی پزشکان محترم را به گرمی میفشاریم و از تمام داشته های علمی و تکنیکی خود در این راستا بهره میگیریم. در طی سال های فعالیت این مجموعه تلاش نموده ایم تا با گلچین کردن بهترین دستگاه های تمام اتوماتیک آزمایشگاهی ، وارد کردن آن ها از معروفترین کمپانی های جهان و استفاده از کیت های انحصاری هر دستگاه که توسط شرکت سازنده دستگاه تولید میگردد ، با بالا بردن کیفیت خدمات رضایت پزشکان و بیماران را جلب نماییم. در این آزمایشگاه مراجعه کننده اولین اولویت است و سعی میشود تا تمامی آزمایش ها مطابق به روز ترین استاندارد های بین المللی و کشوری با رعایت استاندارد های کنترل کیفی انجام شوند. آزمایشگاه آلبرت از سال 1392 به محل جدید واقع در خیابان پیروزی منتقل گردید و در حال حاضر ساختمان آزمایشگاه در 4 طبقه و در مساحتی قریب به 600 متر مربع برقرار می باشد.

 

آزمایشگاه نیلو مرکز تخصصی غربالگری و تست سلامت جنین

 

۱۳ – آزمایشگاه نیلو مرکز تخصصی غربالگری و تست سلامت جنین

آزمایشگاه نیلو مرکز تخصصی غربالگری و تست سلامت جنین در تهران می باشد که به صورت تخصصی به این امر می پر دازد. مواردی که در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد شامل:

ویژه بارداری و بارداران

 

• غربالگری سه ماهه اول (بروز شده)
• آیا خانم های باردار باید به جای دو نفر غذا بخورند؟
• بیماری همولایتیک نوزادان چیست؟
• روابط جنسی و زناشویی طی بارداری

ویژه نوزادان و نو مادران

 

• غربالگری نوزادان
• زردی نوزادان
• تستهای غربالگری نوزادان
• وجود خون در مدفوع نوزاد

ویژه بیماران

 

• نکاتی در مورد افزایش پرولاکتین خون
• نمونه گیری ‏HPV‏ در مردان
• انواع چسبندگی در زنان
• علل لکه بینی در زنان غیر باردار

ویژه پزشکان و همکاران

• تفسیر تست های سرولوژی هپاتیت B
• مروری به درمان ناباروری به روش تلقیح داخل رحمی یا IUI
• عفونت با استرپتوکوک گروه B در بارداری
• نکاتی در مورد تشخیص بیماری گلوتاریک اسیدوریا طی پروسه غربالگری

 

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دکتر خسروشاهی

 

۱۴ – آزمایشگاه پاتوبیولوژی دکتر خسروشاهی

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دکتر خسروشاهی یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین آزمایشگاههای پزشکی تهران است که با مجموعه ای از خدمات و امکانات متنوع و نوین در خدمت شما عزیزان می باشد. در این مجموعه در راستا ارائه دقیق ترین نتایج از بهترین و با کیفیت ترین کیت ها ولوازم مصرفی در انجام کلیه آزمایشات استفاده می گردد. هم چنین دقت و صحت نتایج آزمایشات توسط کنترل های داخلی و خارجی تائید می شود و کلیه آزمایشات روتین ، تخصصی و فوق تخصصی توسط مدرنترین و پیشرفته ترین دستگاههای روز دنیا توسط پرسنل مجرب در کوتاهترین زمان ممکن انجام می گردد.

آیا این مطلب مفید بود ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است