ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است

    بسیار خب
      پرینت

    8 نکته مهم در خرید تجهیزات پزشکی کارکرده

    1- مناسب بودن تجهیزات برای نیازهای شما

    در نظر بگیرید که آیا تجهیزات مورد نظر نیازهای شما که برای آن اقدام به خرید میکنید را برآورده می کند یا خیر. به عنوان مثال، در مواردی که هر دو مدل تلفن ثابت و تلفن همراه وجود دارد، در بررسی کنید که با توجه به مزایا و معایب هر مدل، کدام یک مناسب خواهد بود.

    2-مناسب بودن تجهیزات در محیط

    فضای مورد استفاده تجهیزات را در نظر بگیرید؛ مدلی را انتخاب کنید که با فضا و محیط اطرافش هماهنگ باشد. اندازه دستگاه و حتی شکل را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که فضای مناسبی برای آن وجود دارد. برای دستگاه های بزرگ به شدت توصیه می شود برای اندازه گیری فضا و ابعاد دستگاه، مشخصات آن بررسی کنید.

    3-وضعیت تجهیزات پزشکی

    هنگامی که دستگاه پزشکی کارکرده را خریداری کردید، شرایط آن را از نظر عملکرد و ظاهر بصری بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که به درستی کار می کند و از آن به خوبی نگهداری شده است.

    4-ایمنی تجهیزات پزشکی

    قبل از استفاده از هر دستگاه کارکرده پزشکی، مطمئن شوید که سیم و کابل آن به درستی متصل شده باشد و زدگی و خوردگی در آن نباشد و همچنین مطمئن شوید که پریز برق و سیم ارت آن متصل باشد.

    5- طول عمر تجهیزات پزشکی کارکرده

    هنگامی خرید دستگاه به خاطر داشته باشید که تجهیزات ممکن است کاملا قدیمی باشند. اطمینان حاصل کنید که دستگاه دارای تمام توابع و ویژگی هایی است که شما دنبال آن هستید.

    در مواردی که دستگاه خروجی داده دارد، اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری و خروجی، هر دو در قالب هایی هستند که هنوز توسط تکنولوژی امروزه پشتیبانی میشوند، مانند دایکام و غیره (DICOM). یک رابط کاربری و خروجی قدیمی ممکن است برای پشتیبانی، غیرممکن و گران باشد.

    6- قیمت ها را مقایسه کنید

    در تجهیزات پزشکی کارکرده ممکن است، تفاوت قابل توجه در قیمت حتی برای یک دستگاه یکسان وجود داشته باشد. توصیه می شود که قیمت ها را مقایسه کنید و دستگاهی را پیدا کنید که مناسب ترین برای کار شما باشد و از نظر قیمت و شرایط نیز جالب باشد. همچنین هزینه های حمل و نقل را در نظر بگیرید. برای تجهیزات بزرگ، هزینه های حمل و نقل ممکن است بسیار زیاد باشد.

    7- به کارگیری وسیله پزشکی

    اطمینان حاصل کنید که فردی که با دستگاه پزشکی کارمی کند، آموزش مناسب را دیده باشد. از صاحبان فعلی وسیله درخواست کنید تا در صورتی که یوزمنوال و آموزش های سرویس را دارند در اختیار قرار دهند. اگر این اطلاعات را در اختیار شما قرار ندادند، سعی کنید اطلاعات مذکور را از منبع دیگری یا شخصی که در مورد عملکرد و تعمیر و نگهداری وسیله تجربه و شناخت دارد، بدست آورید.

    8- آماده سازی تجهیزات پزشکی کار کرده برای محل جدید

    هنگامی که دستگاهی را خریداری کرده اید و آن را در محل جدید خود قرار داده اید، مطمئن شوید که کابل های آن به گونه ای تنظیم شده که خطر آسیب دیدن آنها وجود ندارد. دستگاه را ضدعفونی و استریل کنید، به خصوص اگر تجهیزات کارکرده ای خریده اید که در تماس با بیماران مبتلا به بیماری های مسری بوده اند. توصیه میشود که فرد انجام دهنده استریلیزاسیون، دستکش، ماسک و لباس یا گان بپوشد.

    نتیجه گیری

    خرید تجهیزات پزشکی کار کرده و دست دوم میتواند یک راه حل عالی برای بودجه های محدود باشد، اما بسیار توصیه میشود، قبل از خرید زمان مناسبی اختصاص دهید برای بررسی دستگاه و اطمینان از اینکه مناسب نیازهای شما باشد. هنگامی که یک تصمیم برای خرید دستگاه گرفته میشود، لازم است محیط را برای آن آماده کرده و مطمئن شوید که پرسنل واجد شرایط برای انجام اپراتوری وسیله وجود باشد. در نهایت بسیارمهم است که اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از خطرات احتمالی به بیمار و اپراتور مورد توجه قرار گیرد.