استخدام کاردان آزمایشگاه

استخدام کاردان آزمایشگاه با استفاده از پاتو

استخدام کاردان آزمایشگاه و وظایف آن

برای استخدام کاردان آزمایشگاه باید فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی را تحت پوشش قرار داد. به عبارت دیگر فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی که در مقطع کاردانی تحصیل کرده اند، می توانند برای استخدام کاردان آزمایشگاه اقدام کنند. ناگفته نماند که استخدام کارشناسان علوم آزمایشگاهی نیز در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها نیز امکان پذیر خواهد بود. این رشته یکی از رشته های پر کاربرد است که زیر شاخه رشته پزشکی به حساب می آید. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند علاقه زیادی به این رشته و محیط کاری آن در آینده دارند. در اینجا قصد داریم به وظایف کاردان آزمایشگاه بپردازیم و همچنین به معرفی این رشته، نکات مهم در هنگام انتخاب این رشته، نحوه استخدام کاردان آزمایشگاه و …… پرداخته شده است.

 

استخدام کاردان آزمایشگاه با استفاده از پاتو

 

رشته علوم آزمایشگاهی و نکات مهم هنگام انتخاب آن

همان طور که گفته شد رشته علوم آزمایشگاهی یکی از زیر شاخه های علم پزشکی می باشد. این رشته یکی از رشته های دانشگاهی بوده، در نتیجه دانش آموزان بعد از گذراندن کنکور و کسب رتبه قبولی در این رشته، می توانند آن را به عنوان رشته دانشگاهی انتخاب کنند. ناگفته نماند که انتخاب این رشته تنها توسط دانش آموزان رشته علوم تجربی امکان پذیر می باشد. قبل از انتخاب رشته علوم آزمایشگاهی بهتر است به نکاتی چون علاقه به این رشته، علاقه به محیط کار آن، وظایف فارغ التحصیلان این رشته در محیط کار و …. توجه کنید و سپس این رشته را انتخاب کنید. فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی با نمونه گیری، انجام آزمایش ها، بررسی خون، ادرار، مدفوع و …. سر و کار دارند در نتیجه در صورتی که نسبت به خون، ادرار و مدفوع حساس نیستید می توانید این رشته را به عنوان رشته دانشگاهی خود انتخاب کنید.

 

استخدام کاردان آزمایشگاه

 

استخدام کاردان آزمایشگاه چه وظایفی را بر عهده دارد ؟

یکی از سوال هایی که فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کاردانی با آن روبرو می شوند این است که کاردان آزمایشگاه چه وظایفی را بر عهده دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت کاردان آزمایشگاه وظایف مختلفی بر عهده دارد که می توان به دریافت نمونه های ارسالی، گرفتن انواع آزمایش های خون، ثبت اسامی، تطابق آزمایش درخواستی با مقدار نمونه های ارسالی، کمک به پزشک ها و …. اشاره کرد. به عبارت دیگر :
۱. انجام آزمایش های دریافتی مانند آزمایش های انگل شناسی، هورمون شناسي، سرولوژي، ایمونولوژی، آزمایش كامل ادرار، بانك خون و …. یکی از وظایف کاردان آزمایشگاه به حساب می آید.
۲. انجام دادن مجدد آزمایش ها در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک، انجام دادن مجدد آزمایش روی موارد مشکوک از دیگر وظایف کاردان آزمایشگاه می باشد.
۳. در صورت زیاد شدن تعداد پذیرش، کمک کردن به بخش های دیگر از وظایف کاردان آزمایشگاه خواهد بود.
۴. ثبت کردن اسامی جهت انجام آزمایش، نوع آزمایش، نام، تاریخ تحویل و تاریخ صدور جواب آزمایش، سن و ….. از دیگر وظایف آن ها خواهد بود.
۵. تحویل گرفتن نمونه های گرفته شده از بخش های مختلف و تطبیق آن ها با نوع آزمایش های درخواستی

 

استخدام کاردان آزمایشگاه با استفاده از پاتو

 

برای استخدام کاردان آزمایشگاه چه اقداماتی باید انجام داد ؟

یکی دیگر از سوال هایی که ممکن است ذهن فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کاردانی را درگیر کند این است که برای استخدام کاردان آزمایشگاه چه کاری باید انجام داد ؟ افرادی که در این رشته و مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده اند تنها کافی است به دنبال نیازمندی های جامعه در حوزه پزشکی آزمایشگاهی باشند. مراکز متعددی اقدام به بیان نیازمندی ها کرده اند. مرکز پاتو یکی از مراکز معتبر است که به صورت مجازی نیازمندی های جامعه پزشکی و آزمایشگاهی را بیان می کند. این مرکز معتبر آینده شغلی فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی و همچنین سایر رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن را تضمین می کند.

استخدام کاردان آزمایشگاه با استفاده از پاتو

اگر فارغ التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کاردانی هستید و به دنبال کار و یا شغلی خوب و مناسب با رشته خود هستید، مرکز پاتو می تواند به شما کمک کند. فارغ التحصیلان عزیز تنها کافی است به سایت پاتو و یا صفحه اینستاگرام، یوتیوب این مرکز و …. مراجعه کنند و نیازمندی های قرار گرفته در آن را بررسی کنند. بعد از بررسی نیازمندی ها متناسب با نیاز خود شغل مورد نظر را انتخاب کنند.

 

استخدام کاردان آزمایشگاه با استفاده از پاتو

آیا این مطلب مفید بود ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است