بازاریابی خدمات پزشکی چیست؟

بازاریابی خدمات پزشکی چیست؟

علل استفاده از بازاریابی خدمات پزشکی

می دانید که اصلی ترین اصول مورد توجه در اجرای بازاریابی خدمات پزشکی، کدامند؟ شما نیز به دنبال استفاده از مهمترین تکنیک های مارکتینگ خدمات پزشکی هستید؟
امروزه کادر درمان و پزشکان، به دنبال استفاده از بازاریابی خدمات پزشکی هستند، تا بتوانند ارتباط مناسبی را با بیماران خود برقرار نموده و از این طریق، بیماری و مشکل آنها را، درمان کنند. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از بازاریابی یاد شده مزیت های بسیار متعددی را، دارد که از مهمترین آنها، می توان به شناخت بیماران و حفظ آنها، بالا بردن کیفیت خدمات درمانی، پیدا کردن بیماران جدید و کسب تجربه بیشتر اشاره داشت. جالب است بدانید که در چند سال اخیر، یک نظرسنجی بزرگ و گسترده ای از عموم مردم در بسیاری از کشورهای جهان، صورت گرفت که نتایج مربوط به این نظرسنجی، واقعا جالب بود. همچنین بسیاری از پزشکان با تکیه بر نتایج نظرسنجی مذکور، از تکنیک مارکتینگ خدمات پزشکی، استفاده کردند. مهمترین نتایج مربوط به نظرسنجی صورت گرفته، عبارتند از:

– حدود ۶۰ درصد از پزشک ها بر این باور هستند که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تاثیر بالایی را در جذب بیماران، دارند.
۴۵ درصد از افراد و عموم مردم، از اپلیکیشن های سلامت، استفاده می کنند.
۹۰ درصد از عموم مردم، اعتماد کاملی را به اطلاعات پزشکی ارائه شده در اینترنت دارند.
۵۰ درصد از بیماران، در شبکه های مجازی و اینترنت، به دنبال درمان سلامتی خود هستند.
۸۰ درصد از بیماران، در اینترنت به دنبال جستجوی علل و علائم بیماری خود هستند.

 

بازاریابی خدمات پزشکی چیست؟

 

همچنین شما می توانید جهت ثبت آگهی مدنظرتان، به راحتی از وب سایت اینترنتی پیش روی خود اقدام نموده و آگهی خود را، در خصوص بازاریابی خدمات درمانی و پزشکی، به ثبت نهایی برسانید. پزشکان علاقه مند در این حوزه نیز، می توانند در صورت داشتن هرگونه پرسشی، با متخصصان و همکاران ما، در ارتباط باشند

 

بازاریابی خدمات پزشکی چیست؟

 

اصول مورد توجه در اجرای بازاریابی خدمات پزشکی

اگر شما هم تصمیم گرفته اید تا از بازاریابی خدمات پزشکی بهره مندی لازم را، داشته باشید می توانید اصول مربوط به آن را، به خاطر بسپارید. مهمترین اصول مورد توجه در اجرای بازاریابی خدمات پزشکی، عبارتند از:

– پیگیری: پزشکانی در حوزه ی فعالیت خود، موفق هستند که هر چند ماه، یک بار با بیماران خود، در تماس باشند و از حال آنها جویا شوند. پیگیری پزشکان، می تواند تاثیر بسیار بالایی را، در جلب رضایت بیماران داشته باشد بنابراین توصیه می کنیم که شما نیز روش پیگیری را، مورد استفاده قرار دهید.

– ارجاعات: بازاریابی دهان به دهان از مهمترین اصول موفقیت در بازاریابی خدمات پزشکی می باشد و بیماران بایستی تجربه ی شما را، به سایر بیماران انتقال دهند.

– احترام: یکی از مهمترین و اصلی ترین اصول مورد توجه در بازاریابی خدمات درمانی و پزشکی را، احترام متقابل شکل داده است. پیشنهاد می کنیم که در ملاقات های خود با بیماران، احترام کافی را، داشته باشید و نظرات آنها را، با دقت بالایی مورد بررسی قرار دهید.

 

بازاریابی خدمات پزشکی چیست؟

 

تکنیک های مورد استفاده در بازاریابی خدمات پزشکی

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، بازاریابی خدمات پزشکی یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که در حال حاضر بسیاری از پزشکان به دنبال آن هستند. البته در نظر داشته باشید که جهت اجرای بازاریابی خدمات پزشکی، نیازمند یک سری از مهمترین تکنیک ها هستیم که مهمترین تکنیک های مورد توجه در مارکتینگ خدمات پزشکی، عبارتند از:

– آموزش پرسنل کادر درمانی و بیمارستانی: پزشکان به تنهایی نمی توانند توجه و رضایت مندی بیماران خود را، به سوی خود جلب کنند و برای موفقیت در این زمینه، بایستی کادر درمان و پرسنل بیمارستان نیز، در این حوزه، آموزش های لازم را گذرانده باشند.

– لبخند زدن در بازاریابی مدیکال: بسیاری از پزشکان موفق در جهان ساده ترین و قدرتمندترین ابزار را، جهت جلب توجه بیماران خود، مورد استفاده قرار می دهند و بالای 98 درصد آنها نیز، توانسته اند با کمک ابزار مذکور، توجه بیماران خود را، جلب نمایند.

– ایجاد تجربه های متفاوت برای بیماران: یکی از مهمترین تکنیک های مورد استفاده در بازاریابی مذکور را، ایجاد تجربه های مختلف برای بیماران، شکل داده است. در نظر داشته باشید که برای موفقیت در حرفه ی خود، بایستی از مزیت های رقابتی استفاده نمایید که بی شک، ایجاد تجربه های متفاوت، از مهمترین مزایای رقابتی به شمار می آید.

– بازخورد گرفتن از تجربه بیماران و مراجعه کنندگان: یکی از مهمترین آیتم های موثر در موفقیت پزشکان و کادر درمان را، گرفتن بازخورد از تجربه بیماران، شکل داده است. شما می توانید با بیماران خود، در ارتباط باشید و به نظرات آنها نیز احترام بگذارید.

– آشنایی با شبکه های اجتماعی: پزشکان بایستی با تمام شبکه های اجتماعی و مجازی، از نزدیک آشنا شده و بتوانند از طریق شبکه های مذکور، با بیماران و مراجعه کنندگان خود، در ارتباط باشند تا بتوانند رابطه ی خوبی را، با آنها برقرار کنند.

 

بازاریابی خدمات پزشکی چیست؟

آیا این مطلب مفید بود ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است